Våre tjenester

Våre tjenester

CONCEPT


Concept

Hva skiller en virksomhet fra en annen i 2016?

Hvordan har det seg at en virksomhet er «verdens beste arbeidsplass» mens naboen – som egentlig driver mer-eller-mindre med samme geskjeft – ikke «er i nærheten»?

kort sikt kan dette dreie seg om Porters fire P´er – kampanjer, produktegenskaper etc – men på lang sikt i en tid der alt nærmest kan være «copy paste», dreier dette seg kun om lidenskapen blant dine ansatte.

Kort og godt: Gir jobben mening? Både for ansatte og kunder?

For å finne frem til konseptet som gjør hele forskjellen, er det tre spørsmål vi stiller – og bidrar til om ønskelig:
  1. Har dere en tett, fremoverlent og nysgjerrig kultur som ønsker utvikling og endring?
  2. Har dere delte, konkrete ambisjoner som gjør at hver dag er et skritt i riktig retning?
  3. Har dere funnet konseptet/nerven som gjør at de ansatte virkelig lever merkevaren og brenner for virksomheten?

Konsept

Hvordan vite at du har et godt konsept?

For å sikre at konseptet virker, jobber vi sammen med dere på å finne KPIer innenfor alle disse fire områdene.

På samme måte som en bil stopper om et av fire hjul punkterer, vil også konseptet miste nærmest all fremdrift om det ikke bidrar til fremgang innen samtlige områder.

«Dere må gjerne fortsette med det dere gjør – men det er hvorfor – og dermed også hvordan – dere gjør det, som vil utgjøre den største forskjellen fremover»


Det eneste som skiller deg fra konkurrentene dine, er hvordan du bruker lidenskapen din. Bård Brænde

HEART & MIND

heartmind600Hvordan få mennesker til å huske og bry seg om en strategi?

Når du snakker til hjertet, følger hodet med.

Vi mennesker er skrudd sammen for empati. Vi liker å hjelpe hverandre – stå sammen – og kjempe for det vi har kjært. Store idéer fødes gjerne blant få, men blir store blant mange fordi energien og følelsene til de som skapte idéene formidles videre.

Kort og godt: Vi heier ikke på tall. Vi heier på folk. 

Hvilken tilnærming skal vi bruke?

Aller først: Få strategien ut av powerpoint og inn i rommet.

  1. Finn det overordnede budskapet – hvorfor skal vi bry oss om strategien
  2. Finn beslutningen som skal tas i rommet. «Hvor går vi herfra? Hva skal vi gjøre nå?»
  3. Finn heltene som leder an og fortell rommet historiene om disse menneskene
Hvordan vite at du har en god strategisk historie?

Aller først: Lar du deg bevege av historien din? Kjenner du gåsehuden komme krypende når du formidler hva dere holder på med?

Dette er ingen spøk. Det finnes ikke kjedelige fortellinger – kun kjedelige fortellere. Når vi jobber sammen med dere, bidrar vi med å finne de riktige heltene. De riktige vinklingene og vendepunktene. Vi hjelper med å fortelle historiene som får strategiene til å sitte.

Kan dere hjelpe oss formidle historiene?

Definitivt. Vi holder både kurs i historiefortelling/presentasjon og produserer filmer. De fleste av våre filmer er dessverre kun for et internt publikum hos kundene, men ta en titt på denne britiske reklamefilmen, så forstår du nok hva vi mener med å snakke til hjertet for å få med hodet.

Se reklamefilmen for John Lewis butikker her. 

Det er ingen som heier på tall. Vi heier på folk. Bård Brænde